Curs de d'anatomia i moviment de la Columna Vertebral

Durant cinc dies de juliol he fet aquest curs a l'Eix a Palafrugell amb la professora Núria Vives. Es tracta d'un curs segons la pedagogia d'Anatomia, Integració i Moviment de la Blandine Calais.
M'ha servit molt per entendre quina és la implicació de la columna en els moviments que fem en la nostra quotidianitat i com podem fer-ne ús sense danyar-la. M'ha servit per poder ser conscient de com algunes tècniques corporals que es practiquen durant l'aprenentatge d'actor poden ser nocives per a la columna si no es fan amb molta atenció i cautela. La columna, essencial per a nosaltres i en canvi, tan ignorada.

De cares al curs vinent, podré transmetre els coneixements que he experienciat fent el curs a través de les pautes que dono als alumnes. No es tracta de fer exercicis nous sinó de fer que els habituals continguin una consciència i un coneixement més profunds. Les indicacions que dono als alumnes tot i ser moltes vegades les habituals segons l'exercici, sempre són conductores d'imatges, de sensacions i de dades diferents. Igualment les rèpliques d'un personatge que es van enriquint amb cada funció, les frases del professor es van enriquint amb cada classe. Però si no hi hagués una font d'estudi (cursos, llibres, experiència del dia a dia tant dins com fora de la professió actoral), el discurs no es podria enriquir ni adaptar-se a les circumstàncies del moment.
Aquest dissabte passat vaig anar a veure un espectacle de dansa i vaig viure un viatge des del més anatòmic al més sensorial: a l'inici, sense esforç visualitzava el moviment de cada vèrtebra i la capacitat de moviment de cada zona de la columna, tenia nom per tot. Després, a poc a poc, aquesta impressió més anatòmica es va anar esvaint i vaig començar a notar que la meva columna empatitzava amb la del ballarí. Petits moviments interns m'apropaven a ell. I així fins que van aflorar les emocions: el moviment, la respiració i les sensacions van fluir fins que es va acabar l'obra. Es diu que la música s'escolta millor quan es balla, la dansa també es veu millor quan la pròpia columna empatitza amb ella.