Tècnica de la Veu per a adolescents



He tingut l'oportunitat de treballar en el Minicampus d'Hivern Coca-Cola de Catalunya. Es tracta d'unes jornades formatives per a joves d'entre 14 i 21 anys que s'ofereixen dins el marc dels Premis "Buero" de Teatro Joven. Donar una classe intensiva de veu a adolescents és tot un repte i quan veus que reben amb interès i passió els coneixements i pràctiques que imparteixes, el gaudi és compartit. Tots fan teatre a l'institut o barri en el que viuen i per tant, han pogut experimentar que la tècnica de la veu i l'expressió és necessària. Ja que molts d'ells expliquen a l'inici de la classe: "A mi em diuen que no se'm sent"; "Jo em quedo sempre afònica després de la funció", "Jo mai m'he quedat afònic però tinc una amiga que sí"; "A mi em diuen que crido massa"; "Jo tinc alguna cosa a les cordes vocals però no m'ho he mirat mai. On puc anar?" "Quan faig teatre em poso molt nerviosa i la veu no em surt", ...
I a partir de tots aquests comentaris hem escrit a la pissarra les paraules clau: volum, afonia, cridar, nervis, cordes vocals, i moltes més que han sorgit. Hem ordenat aquests mots i hem començat per una petita introducció teòrica sobre l'aparell fonador, la higiene vocal i la unitat ment-cos-veu. Després hem passat a la pràctica per treballar la consciència postural, la respiració i els ressonadors. Finalment amb un text breu hem analitzat els elements que intervenen en l'expressió sonora (timbre, to, intensitat, ritme i quantitat). I per grups hem treballat coralment el text creant una partitura corporal i vocal.
A la fotografia se'ns veu ben satisfets. Molta energia i ganes d'aprendre.